„Everything you can imagine is real.” – Pablo Picasso. Wizualizacja bez ograniczeń
Data: 22/05/2024 15:00 – 17:00
Miejsce: Centrum Festiwalowe (Art_Inkubator) Zobacz na mapie
Strefa: Budynek A, Sala A120
Dla kogo dedykowane są warsztaty? Wszyscy, dla których cyfrowa sztuka nie kojarzy się jedynie ze Sztuczną Inteligencją. Studenci oraz profesjonaliści, którzy wiecznie odkładali naukę Blendera „na później”. Ci, którzy zastanawiają się czy darmowe oprogramowanie jest dość dobre. Osoby stawiające pierwsze kroki w grafice 3D.
Rejestracja. Wstęp bezpłatny.
Dodatkowe informacje o uczestnictwie: Aby w pełni skorzystać z warsztatów zapraszamy z własnymi laptopami z zainstalowaną aplikacją Blender.
W pracy projektanta i grafika 3D, dość często wykorzystuje się bezpłatne, ale profesjonalne narzędzia, takie jak Blender 3D, DaVinci Resolve oraz Krita. Podczas warsztatów dowiecie się zastosowania tych programów w praktyce. Blender może być podstawą w każdej kreatywnej pracy i stanowić kluczowe ogniwko w procesie projektowania produktów, na przykładzie produktu Hebe z asortymentu Santa Marozza.
Prowadzący podzieli się wiedzą z zakresu modelowania, teksturowania i renderingu. Dowiecie się, jak stosować motion tracking by przechwytywać perspektywę z nagranego materiału wideo.
Opowie jak Blender zrewolucjonizował branżę grafiki i promuje ideę udostępniania produktów na licencjach darmowych. Dla użytkowników końcowych oznacza to eliminację ostatnich ograniczeń związanych z dostępnością profesjonalnych narzędzi w domowych warunkach.
Artur Gruszka
Samouk. Fascynacja rysowaniem z dzieciństwa przerodziła się w pasję do grafiki komputerowej, po zetknięciu z Amigą 500. Swój pierwszy sukces odniosłem w maju 1995 r. (tuż przed 13-tymi urodzinami) zwyciężając w konkursie graficznym. Mimo ograniczeń technologicznych, widziałem w tym medium magnetyzujący potencjał. Po 16 latach doświadczenia zawodowego jako grafik, product & motion designer postanowiłem założyć własne studio. Nieustannie rozwijam swoje umiejętności, zgłębiając tajniki fotografii, wizualizacji, animacji oraz projektowania inżynieryjnego. Wychodzę z założenia, że wszechstronność tej profesji to podstawa. Lubię tworzyć, bo uznałem kiedyś, że to ma sens sam w sobie. Niezmiennie fascynują mnie starzy mistrzowie malarstwa. Jestem miłośnikiem serialu Twin Peaks, Diuny Franka Herberta i gier strategicznych ze szwedzkiego Paradoxu. W muzyce najbardziej cenię jakość brzmienia.
Więcej o prowadzącym