en

Jury konkursu

KASIA KABO, TOMEK PYDO / KABO & PYDO

KABO & PYDO to pracownia wzorniczo-strategiczna założona przez małżeństwo projektantów Kasię Kabo i Tomka Pydo w 2012 r. w Warszawie. Ich projekty są efektem zespołowej pracy, pogłębionych badań i obserwacji ludzkich zachowań oraz wieloletniego doświadczenia w projektowaniu produktów, strategii i marek z wielu różnych branż. Przekształcają piękne wizje na dopasowany do rynku produkty, nadając im urzekającą estetykę i wyjątkową ergonomię. We wszystkim, co robią, kierują się szacunkiem i harmonią, a ich cel to ulepszanie życia ludzi i wszystkich istot. Projektują głównie dla producentów przemysłowych. Wspierają firmy doradczo, również w zakresie tworzenia strategii wzorniczych.

Laureaci nagród: m.in. „Red Dot Best of the Best”, dziewięciokrotnie „Red Dot”, czterokrotnie „IF Design”, „German Design Award GOLD”, „German Design Award”, „Good Design” (Australia), „Designer Roku 2020”, sześciokrotnie „Dobry Wzór”, czternastokrotnie „must have”, trzykrotnie „Top Design” oraz „Lubelski Wzór 2017”.

KABO & PYDO

JOANNA KROKOSZ

Projektantka i wykładowczyni na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Prowadzi Pracownię Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego i Laboratorium Projektowania Uniwersalnego. Zajmuje się projektowaniem społecznym, włączającym i uniwersalnym, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób starszych, dzieci i osób niepełnosprawnych. W 2022 r. obroniła doktorat, którego celem była poprawa jakości życia osób starszych poprzez zwiększenie dostępu do terapii zajęciowej.

Trzykrotnie znalazła się w gronie finalistów make me! („Jelonek – meblozabawka”, „Therapy Set – zestaw pomocy terapeutycznych” i „Uni – uniwersalna kurtka przeciwdeszczowa”). Jej projekty pokazywane były na wystawach m.in. w Sztokholmie, Mediolanie, Kolonii, Belgradzie, Warszawie, Łodzi i Krakowie

Joanna Krokosz

TOMEK RYGALIK

Projektant, założyciel Studio Rygalik, pracujący nad architekturą i produktami dla wiodących firm oraz polskich i międzynarodowych marek takich jak Cappellini, Comforty, Moroso, Miloni, Nobonobo, Noti, Ghidini, Paged, Profim, Siemens, Heineken czy Ikea. Nauczyciel młodego pokolenia projektantów, z otwartością, bogatym doświadczeniem i doktoratem, profesor Aalto University. Założyciel marki mebli i akcesoriów TRE Product. Współtwórca interdyscyplinarnej społeczności DesignNature oraz jej kreatywnego kampusu w Sobolach.

Studio Rygalik

KAJA WERBANOWSKA

Kierowniczka Galerii Promocyjnej, kuratorka, dziennikarka, producentka sesji zdjęciowych, historyczka sztuki. Kolekcjonerka sztuki i dizajnu. Współpracuje z wieloma ogólnopolskimi magazynami m.in.: „Vogue Polska”, „Design Alive”, „Art Monitor”, „dwutygodnik.com”, „K MAG”, „KUKBUK”, „Zwykłe Życie”, „Ładne Bebe”. Tworzy projekt „Miejsce Artysty”, w którym odwiedza artystów w ich pracowniach. Absolwentka Polskiej Szkoły Reportażu, stypendystka MKiDN, ZAiKS, członkini AICA Polska. 

Kaja Werbanowska

MICHAŁ PIERNIKOWSKI

Dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu.

Współzałożyciel Łódź Art Center, członek zespołu realizującego w Łodzi działania popularyzujące szeroko rozumiany dizajn.

fot. Oświecony

Obrady jury konkursu make me! składają się z dwóch etapów. W pierwszym etapie obrad jury będzie oceniać nadesłane projekty według następujących kryteriów:

  • kryterium 1 – ocena formalna przedstawienia projektu – czy zdjęcia / wizualizacje w czytelny sposób pokazują formę przedmiotu i jego funkcje, czy opis jest zrozumiały i jasno przedstawia zgłaszany pomysł, czy projektant dołączył dodatkowe materiały / linki / prezentacje objaśniające koncepcję,

  • kryterium 2 – oryginalność rozwiązania projektowego – czy projektant zaproponował nowe rozwiązania lub zmienił w znaczącym stopniu istniejące rozwiązania,

  • kryterium 3 – trafność realizacji założeń – czy zaproponowane rozwiązania (forma, materiał, proces) trafnie odpowiadają na zdiagnozowany problem,

  • kryterium 4 – walory estetyczne projektu – poprawność przyjętych rozwiązań,

  • kryterium 5 – potencjał rynkowy, komunikacyjny, eksperymentalny projektu – projekt musi cechować się jednym z trzech potencjałów – rynkowy (trafnie zdiagnozowane zapotrzebowanie rynkowe, możliwość produkcji, efektywność kosztowa, świadome wykorzystanie materiałów), komunikacyjny (projekt cechuje duży potencjał modotwórczy, trafnie wpisujący się w obecne trendy), eksperymentalny (zaproponowane rozwiązania mogą prowadzić do opracowania nowych, innowacyjnych produktów, nawet jeśli produkt nie jest jeszcze w pełni przetestowany, to zdiagnozować można jego potencjał do zmiany i zastąpienia istniejących na rynku rozwiązań).